Glutenvrij Lactose vrij Recepten Smoothies & meer Zoetigheid

Zelfgemaakte fruitijsjes

Zelfgemaakte fruitijsjes

Het zonnetje begint weer te schijnen, dus zet je ijsjes maar koud! Zelfgemaakte fruit ijsjes zijn super makkelijk te maken en nog gezond ook!

Zelfgemaakte water fruit ijsjes
Zelfgemaakte water fruit ijsjes

Fruit ijsjes zelf maken

Zelfgemaakte ijsjes zijn niet alleen heel erg gezond (vol fruit), maar ook nog eens heel lekker! De ijsjes zijn makkelijk te maken en je hebt bijna geen ingrediënten nodig. Je kunt er al het soort fruit voor gebruiken, dus kies een smaak die jij lekker vindt! Ik heb een citroen rode bessen en een bananen aardbei ijsje gemaakt.

Fruitijsjes recept

Ingrediënten (6 ijsjes per smaak)

Smaak citroen

  • 2 citroen
  • 100 gram rode bessen
  • Een glas suiker water (Suiker water maak je door suiker te laten oplossen in kokend water. Je hebt voor een heel glas ongeveer 4-6 schepjes suiker nodig)

Smaak banaan aardbei

  • 4 rijpe bananen
  • 100 gram aardbeien
  • Optioneel: een glas suiker water (Suiker water maak je door suiker te laten oplossen in kokend water. Je hebt voor een heel glas ongeveer 4-6 schepjes suiker nodig)

Uit de keuken

  • Mixer/staafmixer
  • Vork/citroenpers
  • Ijsvormpjes

Aan de slag

Fruitijsjes recept citroen

Pers de citroen. Meng dit sap met een half glas suikerwater en de rode bessen in de mixer. Vul de ijsvormpjes met het sap.

Fruitijsjes recept banaan en aardbei

Blender de aardbeien in een mixer. Vul de ijsvormpjes tot halverwege met de aardbeien, zodat je twee lagen kunt creëren. Mix vervolgens de banaan en vul de tweede helft. Als je van iets zoeter houdt, zou ik je adviseren om ook bij de aardbeien een half glas suikerwater toe te voegen.

De zelfgemaakte fruitijsjes hebben minimaal 6 uur nodig om hard te worden in de vriezer.

Geef een reactie