Glutenvrij Lactose vrij Ontbijt Recepten Smoothies & meer

Banaan bramen smoothie

banaan bramen smoothie

Mijn gezonde start van de week? Een banaan bramen smoothie!

In het weekend eet ik altijd wel iets ongezonder dan doordeweeks. Ik drink hier en daar wel eens een glaasje alcohol te veel, dus dan is maandag mijn ”balansdag”: extra vitamientjes!

banaan bramen smoothie
banaan bramen smoothie

Bramen zijn onkruid

Wist je dat bramen (struiken) als onkruid worden gezien? Als bramen de ruimte krijgen om te groeien, verspreiden hij zich heel snel!

Zijn bramen gezond?

Bramen zijn super gezond! Net als in blauwe bessen, zitten in bramen veel antioxidanten en mineralen. In bramen is het gehalte calcium, ijzer en vitamine E het hoogst van alle fruitsoorten! Vitamine E is bijvoorbeeld goed voor de weerstand.

Kan je weerstand een boost gebruiken? Bekijk dan hier 5x natuurlijke tips verkoudheid.

Wanneer is het bramenseizoen?

Het bramenseizoen loopt van april tot december. Ik koop meestal vries bramen in de supermarkt, omdat ik dit praktisch vind. Ik kan dan regelmatig een handje gebruiken in mijn banaan bramen smoothie. Meer proberen met bramen? Maak zelf bramen water ijsjes!

Ingrediënten voor een banaan bramen smoothie

  • 1 banaan
  • Een goed handje bramen
  • 75 ml water
  • Optioneel: een eetlepel lijnzaad
  • Optioneel: een eetlepel Chiazaad
  • Optioneel: een eetlepel Hennepzaad

Aan de slag
Als je bevroren bramen gebruikt, kun je het water gebruiken om de bramen iets te laten ontdooien. Schenk in je mixer een beetje warm water over je bramen en laat dit een paar minuten staan. Voeg de banaan en het lijnzaad toe. Mix alles met een blender of shaker en je banaan bramen smoothie is klaar! Eventueel: besprenkel met chaizaad en hennepzaad.

 

Geef een reactie