Glutenvrij Lactose vrij Lunch Ontbijt Recepten Uncategorized Zoetigheid

Healthy energierepen met dadels kaneel en honing

energierepen met dadels kaneel en honing

Ga je sporten? Neem dan één van deze healthy energierepen met dadels kaneel en honing!


Honing verhoogt namelijk je sportprestaties! Honing in je energiereep zorgt ervoor dat de glycogeenvoorraad in de spieren langer op peil blijft. Ook na het sporten heb je hierdoor een kortere herstelperiode.

Wil je meer weten over honing: Is honing gezond? Helpt het echt bij een verkoudheid?

Eten voordat je gaat sporten

Noten en dadels neem ik graag voordat ik ga sporten, omdat het mij extra energie geeft. Ik word minder snel moe en kan meer uit mijn sportprestatie halen. Natuurlijk kun je ook een banaan eten of een appel. Ik hou van variëren. Bekijk wat je nog meer kunt eten voordat je gaat sporten.

energierepen met dadels kaneel en honing
energierepen met dadels kaneel en honing

Energierepen recept (6 stuks)

  • 20 dadels
  • Een paar handjes noten
  • Een lepel havermout
  • 1 theelepel honing
  • Een theelepel kaneel
  • Een lepel kokosolie
  • Optioneel: Een lepel Hennepzaad voor de topping

Uit de keuken

  • Staafmixer/keukenmachine
  • Schaal
  • Bakpapier

Aan de slag

1.Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en draai deze tot alles goed met elkaar vermengd is. Persoonlijk vind ik het lekker als er hele kleine stukjes noten tussen zitten, dus ik laat deze direct meedraaien. Als je liever grotere stukken noten hebt, voeg deze dan pas op het laatste moment toe en draai het slecht heel even mee. Je kunt de noten ook zelf breken, zodat de stukjes niet te klein worden. Heb je nog hennepzaad in huis? Voeg dan ook wat hennepzaad toe voor extra omega-3.

2. Leg een stukje bakpapier in een schaal, zodat de energierepen straks makkelijk los komen. Spreid het mengsel over het bakpapier. Druk alles goed aan en zorgt dat de je reep 2 – 4 cm dik is, zodat de repen straks een mooie vorm krijgen.

3. Laat het mengsel goed hard worden. Leg de energierepen minimaal een uur in de koelkast.

4. Snij van het geharde beslag vervolgens reepjes.

Geef een reactie